donderdag 2 januari 2014

Kruikje

In november konden jullie lezen dat ik aan het spijbelen was. Een beetje dan toch. Op de blog van Jeanet staat een leuke sjaal van Rowan. Of eigenlijk een SJAAL. Het formaat is ongeveer 181 x 45 cm. Een pdf van het patroon vind je hier.


Inmiddels is de sjaal af (dat was op 18 december al zo, maar toen waren we nog voor advent aan het breien). Inmiddels ben ik niet meer aan het spijbelen en aan een nieuw model voor Tikkeltje Zeeuws begonnen.

Nu is de voorraad overblijf bolletjes van Christel Seyfarth bijna op. Maar, het lijkt het kruikje van de weduwe wel, er is nog steeds over. Misschien nog wel genoeg voor een muts:


Het leuke aan deze sjaal is dat de achterkant ook heel goed is aan te zien.
Tip voor de mensen die deze ook breien: werk direct alle draadjes af. Anders ben je een paar avonden tureluurs van het instoppen.



Ik breide de sjaal met Shetland wol en alpaca. De originele Rowan wol is te bestellen bij Jeanet. Je kunt haar mailen. Deze sjaal neem ik (ook) mee naar het handwerkcafé bij Atelier Jaffari op 11 januari vanaf 13.30 - 16.00 uur. Adres: Markt 1 in Arnemuiden.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtig Anna, wat een juweel!! Krijg meteen zin, ha ha! Leuk dat je hem meeneemt, ik ben heel benieuwd om hem in het echt te zien! Groetjes!!

Unknown zei

met verbazing bekijk ik jouw werk!! Zo netjes dat je alles maakt. En zo veel kleurtjes!! Die bollen raken toch vreselijk in de knoop tijdens het breien? Het is dat ik té ver weg woon anders kwam ik zeker naar het handwerkcafé om een kijkje te nemen ;-)

Groetz Petra.

Anna zei

Dag Petra, je breit maar met twee kleuren tegelijk. Dat raakt (gelukkig) niet zo snel in de knoop.

Wieke van Keulen zei

Prachtig is 'ie, Anja. Complimenten dat hij nu al af is. Kan ik hem tenminste ook "live" zie. Hij staat ook hoog op mijn verlanglijstje. Heb je Rowan Fine Tweed gebruikt, of toch iets anders?
Groeten, Wieke

nelleke markesteijn zei

Hij is prachtig Anja!. Vanaf dat ik hem zag bij Jeanet was ik er al weg van en die van jou is qua kleur zeker zo mooi! En volgende week kan ik hem helemaal bekijken :-). Super!
Lieve groet, Nelleke

Betsy zei

Wow, die is mooi geworden! Prachtig met al die verschillende kleuren. Jammer dat ik zo ver weg woon: ik had de sjaal graag in het echt even willen bewonderen!

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Annemie Bosmans zei

Anna,
Ik begon vandaag aan een proeflapje voor deze mooie sjaal maar ik raak helemaal in de war als het verder moet na de eerste 6 naalden. Mijn Engels is blijkbaar niet goed genoeg om de uitleg te begrijpen. Hoe moet het dan verder en met welke kleuren?
Jij hebt blijkbaar wel begrepen hoe het moet, daarom vraag ik het jou maar even.
Alvast bedankt,
Annemie

Anna zei

Hallo Annemie, de patroonherhaling bestaat uit 4 toeren. Alleen de eerste toeren van de opdeztrand zijn anders. Dat staat ook zo aangegeven in het originele patroon. Hoe je de kleurvolgorde doet is aan jou, wat je zelf mooi vindt, of je houdt de kleurvolgorde van Rowan aan.

nathalie zei

Is het mogelijk om het patroon te krijgen, is nl niet meer beschikbaar op ravelry

Anoniem zei

Beste Nathalie, ik heb het patroon niet bewaard. Misschien kan iemand anders je helpen?