dinsdag 28 augustus 2012

West meets East

Nu ik toch over Arnemuiden bezig ben wil ik nog even bloggen over het bezoek wat Jeanet en Johanna in juli aan mij brachten. Marus en ik hadden het spinnewiel van Roos opgehaald. Dat staat nu op Jeanet te wachten.


Het regent pijpestelen op de maandag van onze afspraak. Daarom maken we het binnen gezellig. Thee en taart staan klaar en ik heb wat spin spulletjes opgezocht. Het leuke van gelijk gestemde zielen is dat je aan de ene kant aan een half woord genoeg hebt en aan de andere kant eindeloos kunt beppen.

Typisch Jeanet: ze neemt een heel leuk cadeutje voor mij mee. Wat ben ik blij!


Een schortenbontje is altijd welkom. En de grote Zeeuwse knop zeep vind ik te duur om 'zomaar' voor mezelf aan te schaffen.

Jeanet heeft deze middag foto's gemaakt. Die vind je hier. Op een foto staat ook het boek 'Heirloom knitting'. Voor iedereen die veel ('alles' is volgens mij onmogelijk) wil weten over Shetland lace breien zou dit boek eens moeten inkijken.



Het patroon wat niet in dit boek niet staat is de Shetland 'cockle shell'. Dit is een oud patroon wat je, naar het schijnt, overal op de Shetlands tegenkomt. Ik zag het voor het eerst op deze website. Na wat speuren op internet kwam in een beschrijving tegen op dit Finse blog. Gelukkig staat er helemaal onderaan ook een Engelstalige beschrijving. Mijn Fins is namelijk niet meer helemaal wat het geweest is ;-).

Helaas blijken er in dit patroon enkele schoonheidsfoutjes te zitten. Ik ben eens gaan breien en heb (bijna) een teltekening gereed. Binnenkort op dit blog!

Terug naar Jeanet. Op haar blog zijn een heleboel foto's te zien. Jeanet en Johanna zijn inmiddels een ongekend fotografisch duo geworden. Je licht even je hielen en je hele handwerkcollectie ligt digitaal vast.


Jeanet en Johanna, bedankt voor de gezellige middag. Ondanks alle regen scheen bij ons binnen volop de zon.

1 opmerking:

Jeanet zei

En wat was het gezellig, ik denk er nog vaak aan terug! :-)

Ik ben heel erg benieuwd naar je cockle shell (dus dáár was je mee bezig....), dat vind ik nou een mooi patroon voor hier....