woensdag 8 augustus 2012

Lupineke

Deze week gaan Marus en ik naar Veere. Daar is in de zomer elke dinsdag een historische markt.

Dat is echter niet ons doel, wij hebben een afspraak met Lupineke. Veertig jaar geleden (we hebben het maar afgerond) speelden Lupineke en ik in de omgeving van de Herenstraat en de Duinstraat in Domburg. Door groot toeval en een door mij verkeerd gestuurde e-mail komen wij elkaar nu weer tegen.









Eerst gaan we samen lunchen en dan bezoeken we de expositie 'Gelukkig hebben we de foto's nog' in de Vierschaar op de Markt. Helaas moet Lupineke ons dan verlaten. Zij heeft een show met 'Het Walchers Costuum' voor het stadhuis. Vroeger was ik lid van de voorloper van deze stichting.


Marus en ik bezoeken dan ook nog de Schotse huizen. Jeanet blogt er regelmatig over. Lupineke en ik zijn allebei erg geïnteresseerd in streekdrachten. Vanaf september is er een handwerkcafé in de Schotse huizen. Eén van de onderdelen is bijvoorbeeld het maken (haken) van èven (of avond) doekjes. Ik ben zeker van plan daar naar toe te gaan.




Inmiddels nadert de streekdrachtshow op de Markt het einde. Een leuk extraatje voor de toeschouwers is dat er inwoners van Noord-Beveland in dracht aanwezig zijn. Het geval wil dat er, toen de streekdrachten nog volop gedragen werden, in de provincie Zeeland alleen al 16 verschillende drachten waren op hetzelfde tijdstip.


Iedereen ziet er prachtig uit. Wat zijn de oude streekdrachten toch kleurrijk.

Lupineke: ik hoop tot snel!

4 opmerkingen:

Jeanet zei

Super veel plezier! Dat gaat zeker lukken met elkaar in zo'n leuke omgeving :-)

Hartelijke groet aan jullie allebei!

Anoniem zei

Lieve Anna, wat een verrassing: niet alleen dit logje, maar ook het feit dat we elkaar na zo lang opnieuw konden ontmoeten!! Ik ben ook heel benieuwd of je nog foto's terug kunt vinden van ons als vierjarige meisjes... ;)! Hopelijk tot snel, ik vond het een superleuke ontmoeting! Lieve groet Lupineke

Willy zei

Wat leuk dat jullie elkaar zo weer hebben gevonden. Ik ben ook wel benieuwd naar foto's van jullie samen als kleuters.
Groetjes,

RvS zei

Via via kom ik een hier en ik vroeg op mij af of Lupineke nog zwarte pilo stof kon bemachtigen? Dit voor het maken van klederdracht. Groet Roel van Slooten