dinsdag 6 maart 2012

Nog zo veel te doen

Vorige maand ben ik gestart met een taartversiercursus. Alsof ik nog niet genoeg hobby's heb (quilten, naaien, spinnen, breien, taarten bakken, tuinieren, boeken lezen......) had ik bedacht dat een lekkere taart bakken 1 is, maar een taart mooi opmaken 2. Dat had nog wat voeten in de aarde.
Het is een behoorlijke zoektocht geweest. Het probleem is dat veel workshops in de buurt alleen met groepjes werken (en als ik 'me', 'myself' and 'I' meereken dan ben ik nog maar met 3) of dat de cursus veel te ver weg is.


Voor Sinterklaas hebben de meiden een workshop cupcakes versieren gekregen. Ik mag mee om een taart te versieren met fondant. Daarover vertel ik een andere keer meer. Maar, ik heb de smaak wel te pakken gekregen (letterlijk en figuurlijk).Tot mijn grote blijdschap lees ik in de kerstvakantie dat er een cursus decoreren van start gaat in de buurt. Hoera!!



De eerste keer is het ijsberenkoud (de tweede keer ook trouwens en dat heeft gevolgen voor de icing) en ik kan het adres niet vinden. Gelukkig brengt mijn GSM uitkomst en word ik keurig opgehaald. Wel wat te laat kan de eerste les beginnen. Er wordt helemaal niet gehaast om de tijd in te halen. Wie aan het einde van de les nog even wil blijven is van harte welkom. De lezers die de foto's herkennen weten direct om welke cursus het gaat. Erg Amerikaans, het cursusboek doet aan een T-ware avond denken.


De dames Marina en Erica, die de cursus geven, zijn gelukkig helemaal niet Amerikaans. Cursisten hoeven niet zo veel mogelijk aan te schaffen. Gebruiksmaterialen die niet in het cursuspakket zitten kunnen we grotendeels lenen. Bovendien krijgen we korting op de spullen die we tijdens de cursus aanschaffen.


De eerste les is vooral een kijk- en luisterles. Aan het einde gaan we nog even zelf aan de slag.

Geen opmerkingen: