zaterdag 7 januari 2012

Aaivazen

Wat maken mensen toch mooie dingen. Wij krijgen van Hans Westerweel een uitnodiging voor zijn overzichtstentoonstelling: Pottekiekers in misbaksels. Hans bakt al meer dan 30 jaar potten. Wij hebben wat werk van hem in huis. Mijn lievelingsstuk is de vaas die ik van Hans kreeg, omdat de vorm me zo aanspreekt.



De mooiste vazen vind ik de 'aaivazen', zoals op de foto hierboven. Op de tentoonstelling zijn het de eerste vazen die we zien. We vinden ze nog steeds prachtig. Ik noem het aaivazen omdat het glazuur heel fluwelig aanvoelt als je het aanraakt. Fluweel vind ik heel aaibaar.










De tentoonstelling is in Stavenisse nog te zien aan de Molendijk 46 op 8, 14 en 15 januari van 13 - 17 uur. Tijdens werkdagen op afspraak, meer info op de website van Hans.

1 opmerking:

Rozewiezewo zei

Ik heb even op zijn website gekeken en het zijn inderdaad prachtige vazen, mooi van vorm en die overlopende kleuren vind ik ook zo mooi.Ik kan me voorstellen dat je er blij mee bent, groetjes Roos.